You are currently viewing Jak zostać wedding plannerem

Jak zostać wedding plannerem

Praca w charakterze wedding plannera wydaje się bardzo ciekawa i łatwa, więc coraz więcej osób myśli o jej podjęciu. Tylko pytanie, jak zostać wedding plannerem? Jakie kroki należy podjąć, by zacząć pracę w charakterze organizatora ślubnego? Nasz tekst może dostarczyć Ci odpowiedzi na te pytania, więc zachęcamy do krótkiej lektury!

Praca w charakterze wedding plannera – od czego zacząć?

Wydawać by się mogło, że każdy, kto chce zostać wedding plannerem od razu może przystąpić do działania i przejąć na siebie organizację czyjegoś ślubu. Jednak wystarczy zebrać trochę podstawowych informacji, a dojdziemy do wniosku, że przyszłe młode pary zwykle stawiają na usługi doświadczonych wedding plannerów, którzy są w stanie wykazać odpowiednie przygotowanie do zawodu.

Owszem możemy pomagać przy organizacji ślubu kogoś z rodziny, czy przyjaciół ale mimo wszystko papierek potwierdzający nasze umiejętności będzie i tak mile widziany. Dlatego naszym pierwszym krokiem zawsze powinno być odbycie specjalistycznego kursu dla wedding plannerów, ponieważ to właśnie na nich można zdobyć odpowiednią wiedzę, poszerzyć swoje umiejętności i przy okazji otrzymać certyfikat wedding plannera.

Dzięki niemu nawet klienci będą postrzegać nas jako fachowców, więc również ze znalezieniem zleceń nie będzie trudności.

Praca w charakterze wedding plannera – o czym jeszcze pamiętać?

Oczywiście musimy liczyć się z tym, że udział w kursie na wedding planner’a nie zrobi z nas od razu ekspertów i nie będziemy mogli od razu zabrać się za organizację czyjegoś dnia ślubu. Warto jeszcze pomyśleć o podjęciu stażu lub etatu u doświadczonego organizatora ślubnego.

Nawet półroczny lub roczny staż u boku wykwalifikowanej osoby, która odnosi sukcesy w branży i cieszy się dobrą opinią wśród klientów wystarczy, by podejrzeć od podszewki pracę wedding plannera i ustalić, czy będziemy w stanie podołać organizacji czyjegoś dnia ślubu.

Poza tym będzie to dobry czas na zdobycie potrzebnych umiejętności, wyrobienie swojego stylu pracy, czy poszerzenie kontaktów, a przydadzą nam się wtedy, gdy będziemy chcieli zacząć pracę na swój rachunek.