7 Mar Brak komentarzy admin Warsztaty , , ,

Co prawda, jak wynika z badań przeprowadzanych w ostatnim czasie wskaźnik bezrobocia w kraju obniża się, jednak ciągle znalezienie wymarzonej pracy nie jest sprawą prostą. Owszem, w urzędach pracy dostępne są oferty pracy, jednak zwykle dotyczą one specjalistycznych zawodów i wymagają posiadania określonych umiejętności. Jakimi drogami szukać pracy, tak by znaleźć tę wymarzoną, a nie męczyć się przez osiem godzin dziennie?

Internet – bogate źródło wiedzy
W czasach, gdy praktycznie każdy ma nieograniczony dostęp do Internetu coraz bardziej popularne staje się szukanie wymarzonej pracy przez Internet. W Internecie znaleźć można bardzo dużo tematycznych stron na których znaleźć można propozycje zatrudnienia. Taki sposób szukania pracy jest bardzo wygodny. Jego główną zaletą jest to, że daje oszczędność czasu. Nie ma konieczności aby ruszać się z przysłowiowego fotela, aby znaleźć coś interesującego. Korzyścią z korzystania z portali internetowych jest to, że propozycje zatrudnienia są bez przerwy aktualizowane. Jeśli znajdzie się pracownik, ogłoszenie znika, dzięki czemu nie wysyła się niepotrzebnych cv. Bez jakiegokolwiek problemu można również określić swoje wymagania, na przykład czy interesuje nas praca na etat czy jedynie kontrakt. Określając preferencje dostaje się informacje o spersonalizowanych ofertach. Plusem takiego rozwiązania jest to, że nie marnuje się czasu na przeglądanie niechcianych ogłoszeń. Składanie aplikacji za pośrednictwem portalu internetowego pozwala także na bieżące śledzenia statusu aplikacji. W niektórych miejscach da się zweryfikować przykładowo, czy pracodawca dostał aplikację lub czy się z nią zapoznał. Dostępna jest także informacja o ilości zgłoszeń na dane stanowisko, dzięki czemu\co sprawia, że, przynajmniej szacunkowo można wiedzieć z jak liczną konkurencją przyjdzie się zmierzyć. Z Internetu jako sposobu szukania pracy korzystają bardzo chętnie nie tylko osoby młode ale także i starsi pracownicy. Intuicyjna obsługa nie powinna żadnemu użytkownikowi przysporzyć problemów.

Tradycyjne sposoby poszukiwania pracy
Jeśli chodzi o bardziej tradycyjne metody na znalezienie nowej pracy, to można wymienić co najmniej trzy – samodzielne roznoszenie listów motywacyjnych, rejestracja w urzędzie pracy lub sprawdzanie jakie ogłoszenia o zatrudnienie zostały wydrukowane w lokalnej gazecie. Jeśli chodzi o prasę, to dzięki niej można najłatwiej znaleźć dodatkowe zajęcie. Coraz rzadziej bowiem w ten sposób ogłoszenia zamieszczają duże korporacje szukające pracowników w pełnym wymiarze godzin. Rejestracja w urzędzie pracy to propozycja skierowana wyłącznie do osób bezrobotnych. Niestety, w taki sposób nie mogą zatrudnienia szukać osoby, które chcą zmienić pracę. W urzędach dominują oferty specjalistyczne, bez większego problemu zatrudnienie w ten sposób mogą znaleźć budowlańcy czy hydraulicy. Jeżeli chodzi o samodzielne poszukiwanie zatrudnienia i roznoszenie aplikacji, to jest to zdecydowanie najbardziej czasochłonne. Warto pamiętać, że nie wystarczy odwiedzić kilku przedsiębiorstw. Najczęściej trzeba roznieść minimum kilkanaście aplikacji, aby otrzymać informację zwrotną i zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Pod tym względem nowoczesne technologie wydają się być bardziej optymalnym rozwiązaniem. Należy korzystać ze możliwości które są najbardziej efektywne i za pomocą których w krótkim czasie znajdzie się zatrudnienie.